روز آمار و تشریح اهم اقدامات 6 ماهه اول سال 95

مهندس یعقوبی به مناسبت فرارسیدن روز یکم آبان ماه، روز آمار و برنامه ریزی ضمن تبریک این روز به همکاران حوزه آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه و قدردانی از تلاش های آنها به تشریح برخی از  فعالیت ها و اقدامات انجام شده مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در 6 ماهه اول سال95 پرداخت :

1.     پایش و به روز رسانی مستمر اطلاعات شبکه ملی سلامت (شمس) جهت برقراری ارتباط اینترانت در کلیه مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشتی، پایگاههای اورژانس و ... و برقراری اینترانت جهت 200 نقطه شهری و روستایی.

2.     جمع آوری، کنترل و تجمیع آمار فصلی کلیه مراکز دانشگاه. این اطلاعات شامل تمامی اطلاعات پرسنلی، مالی، امکانات و تجهیزات، اموال، و غیره می باشد.

3.     راه اندازی سیستم مکاتبات الکترونیک (گیشه): به منظور کاهش مراجعات حضوری ارباب رجوع به دانشگاه و امکان ثبت درخواست ها و فرم های گوناگون بدون مراجعه به دانشگاه و پیگیری درخواست های ارسال شده این سیستم، در دانشگاه راه اندازی و فعال گردید. با راه اندازی این سیستم در اردیبهشت ماه سال 95 ، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شمار دانشگاه های پیشرو در این زمینه قرار گرفت.

4.     راه اندازی سرور وب کنفرانس دانشگاه: به منظور برگزاری سمینارها و جلسات بصورت آنلاین، سرور وب کنفرانس راه اندازی گردید. ازجمله جلسات برگزار شده می توان به جلسه خطاهای سامانه سپاس در معاونت درمان دانشگاه و همچنین جلسه کلان منطقه 3 امایش آموزش عالی سلامت کشور در معاونت آموزشی دانشگاه اشاره کرد.

5.     برقراری ارتباط شبکه فیبر نوری در بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه، بیمارستان فارابی، دانشکده بهداشت، دانشکده پزشکی، دانشکده داروسازی، معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی

6.     ساماندهی شبکه LAN ساختمان شماره 1. این عملیات در قالب تغییر رک طبقات و سویچ ها و همچنین ساماندهی آرایش کابلهای شبکه در داخل رکها انجام شد.

7.     ساماندهی ساختار شبکه و تجهیزات مرکز دیتا سنتر دانشگاه

8.     مطالعه،بررسی و اقدام در جهت تغییر چهره پورتال دانشگاه و برقراری درگاه پرداخت الکترونیکی

9.     ارتقاء سخت افزاری سرور پورتال دانشگاه

10. ارتقاء نرم افزار ایمیل دانشگاه (SMARTER MAIL) به نسخه نامحدود

11. ایجاد و راه اندازی 7 زیرپورتال از مراکز و واحدهای مختلف دانشگاه از جمله زیرپورتال های شورای اخلاق حرفه ای دانشگاه، مجمع خیرین و مشارکت های مردمی، استعدادهای درخشان، مرکز ثبت سرطان مبتن بر جمعیت، شورای اخلاق حرفه ای دانشگاه، واحد علم سنجی، مرکز تحقیقات روغن ها و چربی ها.لازم به ذکر است در حال حاضر پورتال دانشگاه تقریبا دارای یکصد زیرپورتال می باشد.

 

۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۴:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید