پنج راهکار برای جلوگیری از دریافت ایمیلهای اسپم

اسپماسپم

 

شخصا روزانه تعداد بسیار زیادی ایمیل اسپم در آدرس ایمیلم دریافت میکنم و کار به جائی رسیده که در جیمیل باید کلی وقت هدر کنم و ایمیلهای اسپم را mark کرده و report spam نمایم (خدا را شکر که از یاهو فقط برای چت و گفتگو استفاده میکنم وگرنه حجم کار دوبرابر میشد!). راهکار کامل و خوبی برای رهائی از دریافت اسپم وجود ندارد اما با رعایت چند نکته ساده میتوان از شروع آن جلوگیری کرد. اسپم شاید تا حدودی غیر قابل کنترل باشد، اما قابل پیشگیری است!
با رعایت نکات زیر میتوانید آدرس ایمیلتان را از ارسال کنندگان اسپم مخفی کنید:

  • آدرس ایمیلتان را در هر سایتی ثبت ننمائید

باید این حقیقت را بدانید که تعداد بسیار زیادی سایت و انجمن در سرتاسر وب ایجاد شده اند که هدفی جز دریافت ایمیل اعضا و افزودن آنها به لیست اسپمشان ندارند. در هر سایت و وبگاه ناشناسی با ایمیل اصلیتان عضو نشوید، ابتدا کمی درباره آن تحقیق کنید و از کار درستی و حرفه ای بودن آن مطمئن شوید.

  • هرگز ایمیلتان را آنگونه که هست نمایش ندهید!

ایمیل خود را در وبلاگها و فرومها و… به شکل اصلی آن درج ننمائید، برای مثال میتوانید آدرس ایمیل (yourname@gmail.com) را به صورت yourname [at] gmail [.] com نمایش دهید. با این کار همچنان که ایمیل خود را برای عموم قابل دسترسی نموده اید، آنرا از چشم اسپمرهای اتوماتیک که دائما در حال جستجو آدرسهای ایمیل هستند مخفی نموده اید.

  • فایل تصویری آدرس ایمیلتان را بسازید

با ایجاد تصویری از آدرس ایمیلتان، همچون روش قبلی میتوانید در عین حال که آدرس ایمیلتان را برای عموم قابل دسترسی و مشاهده نموده اید، آنرا از دسترس جستجو اسپمرها مخفی کنید.

در زیر لیستی شامل سه سرویس آنلاین برای ساخت تصاویر ایمیل به صورت آنلاین و استاندارد را میبینید:
? . ? . ?

  • آدرس ایمیلتان را به کمک tinymail.me درج کنید

این سرویس آنلاین و خوب این امکان را به شما میدهد تا ماسکی بر روی آدرس ایملتان قرار داده و یک لینک دیگر به جای آدرس ایمیل واقعیتان درج کنید. کاربر با کلیک بر روی این لینک به صفحه ای دیگر رفته و پس از عبور از مرحله captcha (وارد کردن کد امنیتی برای شناسائی اینکه یک انسان در حال باز کردن صفحه است نه یک ربات!)، آدرس ایمیل اصلی شما نمایش خواهد شد. برای مثال آدرس ایمیل من را با استفاده از این سرویس ببینید: http://tinymail.me/kf8hxs

  • آپدیت های ایمیلی که مورد نیازتان نیست را خاموش کنید

امروزه بیشتر سایتهائی که کاربران ثبت شده دارند، ایمیل آنها را دریافت نموده و اخبار یا تازه های سایت خود را برای آنان ایمیل میکنند. این ایمیلها را نمیتوان اسپم نامید اما زمانی که شما سرویس مورد نظر را رها میکنید و دیگر تمایلی به استفاده از آن ندارید، کمی خسته کننده و آزار دهنده میشوند. توصیه میکنم وقتی به دریافت اخبار و یا ارسالهائی که از طرف سایتها و وبلاگهای سرتاسر وب که در آنها عضو هستید دیگر علاقه ای ندارید، به راحتی به آن سایتها و وبلاگها رفته و امکان ارسال اخبار و آپدیتهای آنها را غیر فعال نمائید.

(آبیار)

۸ تیر ۱۳۸۹ ۱۲:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید