پرسشهای متداول از واحد IT

فهرست گروه بندی ها

ایمیل دانشگاهی

8- ایجاد تنظیمات ایمیل back up برای زمانی که پسورد ایمیل خود را فراموش می کنید.

8- پس از ورود به ایمیل دانشگاهی خود،  ابتدا به قسمت settings رفته  و  در زیر منوی account settings، تب user در قسمت Backup Email Address اقدام به معرفی ایمیل دیگری می کنید. هنگامی که شما پسورد خود را فراموش کرده اید با انتخاب گزینه forgot your password و انجام مراحل آن، سیستم پسورد جدید را به ایمیل back up ارسال خواهد کرد. شکل زیر مسیر معرفی شده بالا را نشان می دهد.

email

7- پسورد ایمیل خود را چگونه تغییر دهم؟

6- پس از ورود به ایمیل، ابتدا به قسمت settings رفته  و  در زیر منوی account settings، تب user اقدام به تغییر پسورد نمایید. جهت افزایش ضریب امنیت ایمیل خود از پسوردی با حداقل 8 کاراکتر و بصورت ترکیبی شامل حروف بزرگ و کوچک ،اعداد و کاراکتر استفاده نمایید.  شکل زیر مسیر معرفی شده بالا را نشان می دهد.

email

6- ایمیل ناشناسی دریافت کرده ام که به هر دلیل از من درخواست شده روی لینک خاصی کلیک کرده و مشخصات خود از جمله ایمیل و پسوردم را ثبت و وارد کنم؟

در صورتی که با ایمیل ناشناس در پست الکترونیکی خود برخورد نمودید که به عناوین مختلف از جمله اتمام مهلت اکانت، از شما درخواست کلیک روی آدرس و لینکی و یا ثبت مشخصات و پسورد شما را دارد،از انجام این کار خودداری نمایید. بهترین کار در صورت دریافت ایمیل های ناآشنا و مشکوک باز نکردن و حذف آنها می باشد. همچنین می توانید ایمیل ها را جهت پیگیری و بررسی توسط کارشناسان حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه به آدرس semail@kums.ac.ir ارسال نمایید.

5- پسورد ایمیل خود را فراموش کرده ام، چگونه آن را بازیابی نمایم؟

4 - من نمی توانم وارد ایمیل دانشگاهی خود بشوم، و پیغام Email address or password is incorrect نمایش داده می شود؟

  1. از تایپ درست حروف و کاراکترهای آدرس ایمیل و پسورد خود اطمینان حاصل نمایید.
  2. رعایت کوچک و بزرگی حروف الزامی است.
  3. آدرس ایمیل می بایست همراه دامنه کامل تایپ گردد یعنی بصورت username@kums.ac.ir
  4. اگر با انجام موارد بالا موفق به ورود به ایمیل خود نشدید روی گزینه forgot your password  کلیک کنید.

3- در قسمت Inbox ایمیل دانشگاهی من، تعداد بسیار زیادی ایمیل ناشناس قرار دارد؟

این وضعیت زمانی بوجود می آید که به دلیل ویروسی بودن سیستم کامپیوتر و یا حک شدن پسورد ایمیل شما، تعداد زیادی ایمیل از اکانت شما ارسال می گردد که باعث بروز مشکلات زیادی می شود از جمله اینکه :

  1. با توجه به حجم زیاد تعداد این ایمیل ها، سایر موتورهای جستجو مانند yahoo و gmail ایمیل ها را بعنوان spam شناسایی کرده و در نتیجه ضمن بلاک(block) نمودن آنها سیستم ایمیل دانشگاه نیز در لیست سیاه (black list) آنها قرار گرفته و ارسال و دریافت ایمیل از ایمیل دانشگاه (@kums.ac.ir) با ایمیل های یاد شده قطع می گردد و کلیه ایمیل های ارسالی برگشت خورده و با عنوان delivery failure  در inbox شما قرار می گیرد.
  2. با توجه به حجم زیاد تعداد ایمیل های  ارسالی ،تعداد بسیار زیادی ایمیل در صف ارسال قرار گرفته و کل سیستم ایمیل دانشگاه را مختل می سازد.

ضروری است جهت افزایش امنیت اطلاعات خود نسبت به استفاده از آنتی ویروس مناسب و به روز شده روی کامپیوتر خود اقدام نمایید و همچنین از پسورد پیچیده و ترکیبی شامل حروف بزرگ و کوچک، کاراکترها و اعداد جهت ایمیل خود استفاده نمایید.

با مشاهده چنین موردی مراتب را با شماره 38369205  کارشناسان مدیریت آمار و فناوری اطلاعات اطلاع دهید.

2- من فرم الکترونیکی درخواست ایمیل دانشگاهی را تکمیل و ارسال کرده ام . چگونه درخواستم را پیگیری کنم؟

پس از ارسال فرم الکترونیکی، سیستم به شما یک کد پیگیری می دهد که شما با استفاده از آن کد می توانید درخواست خود را پیگیری کنید. برای پیگیری در خواست خود باید به همان صفحه فرم الکترونیکی درخواست ایمیل دانشگاهی مراجعه نمایید. (جهت اطلاع این گزینه در قسمت ایمیل دانشگاهی در یکی از لینک های اساتید، دانشجویان و یا خدمات الکترونیک در صفحه نخست سایت دانشگاه  قرار دارد.) در کادر پایین صفحه با عنوان پیگیری درخواست ایمیل کاربران، کد پیگیری را وارد نمایید. در پایین صفحه نمایش داده شده پاسخ درخواست شما قرار دارد.

1- من ایمیل دانشگاهی ندارم، چگونه می توانم ایمیل دانشگاهی درخواست نمایم؟

درخواست ایمیل بصورت الکترونیکی است. برای درخواست ایمیل دانشگاهی می بایست به یکی از لینک های اساتید، دانشجویان و یا خدمات الکترونیک که در صفحه نخست سایت دانشگاه است مراجعه نموده و در قسمت ایمیل دانشگاهی، فرم الکترونیکی ایمیل دانشگاهی، فرم مربوطه را بصورت دقیق تکمیل و ارسال نمایید. پس ز ارسال فرم، سیستم یک کد پیگیری جهت مراجعه بعدی و اطلاع از آدرس ایمیل و پسوردتان، به شما خواهد داد. کد پیگیری را تا زمان اطلاع از آدرس ایمیل و پسورد خود حفظ نمایید.


آنتی ویروس

میتوان آنتی ویروس را در منزل هم نصب کرد؟

بله-ولی به صورت نسخه 30 روزه نصب خواهد شد.

آیا نیازی به اسکن روزانه هست؟

می توانید در زمان هایی که با سیستم کار نمی کنید سیستم را اسکن کنید.

آیا نیازی به Update آنتی ویروس وجود دارد؟

خیر-آنتی ویروس هر روز به صورت اتوماتیک Update می شود.

میتوان روی سیستم دو آنتی ویروس نصب کرد؟

خیر

آیا وقتی flash memory را به سیستم وصل می کنیم لزومی به اسکن توسط آنتی ویروس هست؟

بله

آیا هشدارهایی که گاهی اوقات آنتی ویروس نشان می دهد مشکلی برای سیستم به وجود می آورد؟

خیر


اتوماسیون

طریق ایجاد نامه مرتبط؟

در قسمت مشخصات نامه - نامه های مرتبط- گزینه انتخاب نامه را کلیک نمایید حال نامه مورد نظر را جستجو کرده و آنرا تایید نمایید، در باکسی که باستاره قرمز مشخص شده نوع نامه (عطف ، پاسخ به و...) را انتخاب نموده و تیک سبز رنگ یا همان تایید را کلیک کنید.

طریقه پیوست کردن یک فایل بدون نامه و ارسال آن به اشخاص مورد نظر؟

ابتدا گزینه ارجاع را انتخاب نموده و موضوع ارجاع و شخص یا اشخاص گیرنده ارجاع را مشخص کرده و در پایین صفحه بازشده گزینه انتخاب فایل را کلیک نموده و گزینه Browse را کلیک نمایید ، فایل مورد نظر را انتخاب کرده وپیوست نمایید در آخرفایل را ارسال نمایید.

     و ارسال /انتخاب فایل مورد نظر/Browse /انتخاب فایل/گزینه ارجاع

قبلاٌ مجوز ویرایش داشتم ولی حالا ندارم چه کاری باید انجام بدم؟

یکبار از قسمت گزینه خروج ازسیستم خارج شوید و دوباره وارد سیستم شوید( توجه : اگر از قسمت close اینترنت اکسپلورر خارج شوید هیچ تغییری ایجاد نگردیده و مشکل به قوت خود باقیست.)


وب سایت

خبر ایجاد شده در سایت نمایش داده نمی شود.

می بایست در ماژول اخبار در قسمت نوع خبر و نوع انتشار گزینه های درست انتخاب گردیده  و در کادر پویای اخبار نیز همان گزینه ها انتخاب و تیک خورده باشند.

در کادر ایستا و یا ماژول ها قسمت نوار ابزار و محیط ویرایشی و تایپ مطالب وجود ندارد.

با نصب Internet Explorer  نسخه 6 به بالا مشکل حل می گردد. 

هنگاه ذخیره اطلاعات تایپ شده مربوط به یک صفحه و یا یک خبر در ماژول مربوطه ، بصورت ناگهانی از سمپا خارج شده و اطلاعات تایپ شده از بین می رود.

این اشکال مربوط به نسخه کنونی سمپا است و با update  و به روز رسانی آن برطرف می گردد.لازم است جهت پیش گیری از آن مطالب خود را قبل از تایپ در سمپا روی سیستم خود ذخیره نموده تا در صورت خروج ناگهانی از برنامه سمپا مجبور به تایپ مجدد آنها نباشیم.

در سمپا هنگام انتخاب ماژول مورد نظر جهت قراردادن اطلاعات پیغام error sampa sd ظاهر می شود.

این پیغام و مشکل ایجا شده مربوط به سرور سمپا می باشد جهت پیگیری و رفع آن با اداره آمار و فناوری تماس بگیرید. 

هنگام upload نمودن عکس جدید در سامانه رسانه و جایگزین نمودن آن بجای عکس قبلی در یک صفحه ، علی رغم حذف عکس قدیمی و انتخاب عکس جدید ،عکس اولیه نمایش داده می شود و تغییر داده شده بعد از مدتی طولانی اعمال می گردد.

جهت اعمال تغییرات جدید بخصوص هنگام جایگزین نمودن عکس ها در سمپا و به طبع در زیرپورتال خود هنگام حذف نمودن عکس و همچنین upload عکس جدید در هر مرحله همزمان کلیدهای  ctrl+f5 را فشار دهید تا تغییرات در هر مرحله بصورت کامل اعمال گردد.

پس از چندبار تلاش برای ورود به سمپا و عدم موفقیت،پیغام : شناسه و کلمه عبور شما به مدت 10 دقیقه بسته است نمایش داده می شود.

با مشاهده پیغام  فوق ،  پس از مدت قید شده مبادرت به ورود به سمپا نموده و درصورت عدم موفقیت ، جهت تغییر کلمه عبور خود به اداره آمار و فناوری تماس حاصل نمایید.

هنگام ورود به سمپا پیغام شناسه یا رمز عبور شما معتبر نمی باشد ظاهر می گردد.

ابتدا  شناسه و  رمز عبور خود را با دقت و بصورت درست وارد نموده و در صورت مشاهده مجدد پیغام  جهت بررسی شناسه و رمز عبور با اداره آمار و فناوری اطلاعات تماس بگیرید.