سامانه تبادل تصاویر پزشکی بین بیمارستانی (کلادپکس) در دانشگاه راه اندازی شد

سامانه تبادل تصاویر پزشکی بین بیمارستانی (کلادپکس) در دانشگاه راه اندازی شد

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه از راه اندازی شبکه تبادل تصاویر پزشکی بین بیمارستانی (سامانه کلادپکس) در دانشگاه خبر داد.

مهندس بابک پاک نیا با اعلام خبر گفت: این سامانه با تجمیع اطلاعات پکس بیمارستان های دانشگاهی امکان مشاهده و دسترسی یکجا به کلیه تصاویر رادیولوژی بیماران درکلینیک ها و بیمارستان ها را با رعایت پروتکل های امنیتی فراهم می کند.

وی سهولت دسترسی و مشاهده ، عدم نیاز به چاپ کلیشه، دسترسی راحت پزشکان معالج، امکان مشاهده روی تلفن همراه پزشک معالج و ... را از مزایای این سامانه دانست و گفت: همگی این امکانات با رعایت دستورالعملهای مربوطه با روسا و مدیران مراکز صورت می گیرد.
مهندس پاک نیا با بیان اینکه این فرایند در سه فاز نهایی می گردد گفت: فاز اول آن انجام شده و در حال ارائه خدمات می باشد که 6 بیمارستان فارابی ،آیت اله طالقانی،دکتر محمد کرمانشاهی ،امام رضا (ع) ،امام خمینی(ره)کرمانشاه و امام خمینی( ره) اسلام آباد غرب به سامانه مذکور متصل شده اند.

وی اظهار داشت :در فاز دوم بیمارستان های امام خمینی(ره) سنقر،دکتر چمران کنگاور،قدس پاوه و حضرت ابوالفضل قصر شیرین به سامانه متصل میشوند و در فاز سوم نیز اتصال مابقی مراکز انجام می گیرد.

۲۰ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید