چگونه دو کامپیوتر را با کابل USB به یکدیگر وصل کنیم

آیا می دانید که می توان 2 کامپیوتر را با یک کابلUSBــUSB ساده به یکدیگر متصل کرد؟
اگر دو کامپیوتر در خانه یا محل کار خود دارید که برای استفادهاشتراکی از فایلهای موجود در هر کدام می خواهید آن دو را به یکدیگر وصل کنید. این روش یکی از سریعترین روشهای موجود است.
برای اتصال دو کامپیوتر استفاده از یک هاب یا روتر همیشه کارمعقولی نیست. بلکه استفاده از یک کابلUSBــUSB بسیار کاربردی و عملی تر است. با این روش حتی می توانید اتصال اینترنتی را بین دو کامپیوتر به اشتراک بگذارید.
در این آموزش کوتاه برای شما نحوه اتصال دو کامپیوتر با یک کابل خاصUSBــUSB ‎  آموزش داده می شود.
1ــ یک کابلUSBــUSB بخرید.
اولین مرحله برای اتصال دو کامپیوتر از طریقUSB پیدا کردن کابلUSBــUSB   است در این مرحله باید بسیار دقت کنید. شما به نوعی کابل احتیاج داریدکه اصطلاحاً به آنBridge یا کابل شبکهUSB می گویند. این بدان معناست که در این کابل قابلیت اتصال دو کامپیوتر وجود دارد.
 در این کابلها یک مدار الکتریکی واسط وجود دارد و دو سر کابل دارای سوکت نوعA است. شما میتوانید کابلی بخرید که چیپBridge   آنUSB1.1 با سرعت 12Mb بر ثانیه یاUSB2.0 با سرعت 480 Mb بر ثانیه باشد البته توصیه ماUSB2.0 است. چون سرعت آن به مراتب بیشتر است. به خاطر داشته باشید شبکه هایاترنت دارای استاندارد 100Mb برثانیه هستند.
 
2ــ نصب
بعد از اینکه کابل را بدست آوردید می توانید آن را متصل کنید. اولین کاری که باید بکنید نصب نرم افزار یا درایور کابل است.
بیشتر کابل ها 2 مود را پشتیبانی می کنند:
1ــlink mode:در این حالت میتوانید به آزادی فایل ها را بین دو کامپیوتر کپی کنید.
2ــnetwork mode: در این حالت فقط کپی کردن فایل نیست که می توانید انجام دهید، بلکه می توانید فولدرها، پرینترها وارتباط اینترنتی را هم به طور اشتراکی استفاده کنید.
3ــ شروع به استفاده از اتصال خودکنید.
اگر از کابل خود در حالت لینک (link mode) استفاده کنید. به سادگی به برنامه ای که همراه نرم افزار کابل است دست پیدا می کنید و می توانید فایل های خود را انتقال دهید.
اگر از کابل خود در حالت شبکه (network mode) استفاده می کنید. باید کارهای زیر را انجام دهید.
ــ وارد قسمتnetwork connection شوید.آدپترهای شبکه که متصل هستند را میبینید.
ــ اکنون بر روی آدپتری که کامپیوتر شما را به اینترنت متصل میکند راست کلیک کنید.
گزینهproperties را انتخاب کنید. در برگهAdvanced برای گزینهAllow other network users to connect through this computers Internet connection. یکعلامت تیک قرار دهید.
ــ بعد از اینکه این کارها را انجام دادید کامپیوتر خود راrestart کنید. اکنون کامپیوتردیگر هم می تواند به اینترنت متصل شود.
شاید استفاده از هاب برای دو کامپیوتر کار مطمئن تری به نظربرسد ولی باید پول بیشتری هم خرج کنید به هر حال تصمیم با شماست.

.

۲۶ مهر ۱۳۸۸ ۱۲:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید