نرم افزار جدید ثبت گزارشات امنیتی راهی بازار شد

نرم افزار کدباز ثبت گزارشات امنیتی و سیستم گزارش‌گیری Cyberoam - iView راه اندازی و عرضه شد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از فارس، در حال حاضر برخی سازمانها مجبور به پرداخت هزینه های متعددی هستند تا گزارشات جداگانه از سیستم ها و دستگاههای مختلف مانند فایروال ها ، ضد ویروسها ، ضد اسپم ، راه حل های پیشگیری از نفوذ ، سرور های پروکسی ، روتر ، و سیستم عامل ها را گردآوری کنند تا بدینوسیله انطباق بیشتر با سطح امنیتی را حفظ کنند.
پیش بینی رشد این بخش از بازار که به عنوان امنیت اطلاعات و مدیریت رویداد ها (SIEM) شناخته شده است در حدود 1.3 میلیارد دلار در سال تخمین زده می شود که رشدی در حدود 25 درصد در سال خواهد داشت.
بر همین اساس، این سیستم امکان ثبت گزارشات متمرکز و مبتنی بر هویت کاربر از دستگاه های مختلف در اقصی نقاط جغرافیایی را فراهم میکند و سازمان ها را قادر می سازد تا نیازهای خود را مطابق مقررات و استاندارد های موجود امنیتی برطرف کنند. علاوه بر این ، از مزایای انعطاف پذیر بودن و سرعت پیاده سازی یک نرم افزار کدباز که امکان دید بهتر و وسیع تر روی شبکه و فعالیت های آن فراهم می کند نیز بهره مند خواهند شد .
Abhilash Sonwane قائم مقام و مدیر محصولات سایبروم در این باره گفت: کاربر داخلی، عامل کلیدی در امنیت سازمان محسوب می شود و به همین دلیل است سایبروم تنها راه حل امنیتی در شبکه می باشد که مشخص می کند چه کسی چه انجام داده است.
وی افزود با افزایش تهدیدهای داخلی و در نتیجه افزایش امنیت و نقض الزامات قانونی ، ما شاهد نیاز بیشتر به گزارشات کاربر محور سایبروم فراتر از ابزار امنیتی خود هستیم. بنابراین ، تصمیم به ارائه سیستم گزارش از دستگاه های مختلف و برنامه های کاربردی مبتنی بر شناسه کاربران گرفتیم تا پیچیدگی های این عرصه را کاهش دهیم.
Cyberoam - iView ، به سازمانها این امکان را می دهد تا گزارش های جداگانه از راهکار های پروکسی open source مانند Squid و سایرUTM فایروالها تهیه کنند. همچنین می توانند گزارش وضعیت دستگاه های متعدد را بصورت متمرکز مشاهده کنند.
این نرم افزار رایگان بوده و علاقه‌مندان می توانند آنرا از طریق وب آدرس http://sourceforge.net/projects/cyberoam-iview/ دانلود کنند.

گردآوری : شهلا امیریان , مدیر پورتال

۲۹ مهر ۱۳۸۸ ۱۱:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید