«سرعت»، گزینه جدید گوگل در امتیازدهی به سایتها

«سرعت»، گزینه جدید گوگل در امتیازدهی به سایتها

  گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که از این پس گزینه جدیدی را برای امتیازدهی (ranking) به وبسایتها و صفحات اینترنتی دخالت خواهد داد. این گزینه، سرعت سایت یا site speed نام دارد.

در وبلاگ رسمی گوگل آمده است: ما برای سرعت، ارزش و بهای بسیاری قائل هستیم و افزایش سرعت را به عنوان یک سیاست، در فضای وب و در تولیدات خود پی میگیریم. بر همین اساس شیوه جدیدی را در الگوریتم امتیازدهی به صفحات ارائهشده در نتایج جستجوها پیاده میکنیم که site speed نام دارد و نشاندهنده میزان سرعت پاسخگویی یک سایت به درخواستهای فرستاده شده از سوی کاربر است.

گوگل با اشاره به اینکه سرعت بخشیدن به سایتها، نه فقط برای صاحبان سایتها بلکه برای کاربران نیز حائز اهمیت است، گفت که ما در پژوهشهای اینترنتی خود به این نتیجه رسیدهایم که سایت های سریعتر مترادف است با کاربران خرسندتر و راضیتر. هنگامی که یک سایت در پاسخدهی به درخواستها با کندی عمل میکند، کاربران زمان کمتری را در آنجا سپری می­نمایند. این در حالی است که بر اساس جدیدترین یافتهها، سرعت بیشتر سایتها علاوه بر جلب رضایت کاربر، باعث میشود هزینههای عملیاتی نیز کاهش یابد.

گوگل در ادامه گفته است: کاربران ما – مثل خودمان – اهمیت زیادی برای سرعت قائل هستند و ما به همین دلیل site speed را به عنوان یک عامل تاثیرگذار در تعیین رتبه سایتها لحاظ مینماییم.

در وبلاگ گوگل یک سری ابزار رایگان جهت ارزیابی سرعت وب سایتها پیشنهاد شده است که از آن جمله میتوان به Page Speed، YSlow، WebPagetest و Webmaster Tools اشاره کرد. دیگر ابزارها، به آدرس code.google.com/speed در دسترس قرار دارد.

با این حال گفتنی است به دلیل تازه بودن این موضوع، تنها کمتر از یک درصد از نتایج جستجوها بر اساس سرعت سایتها فهرستبندی میشود. همچنین در حال حاضر این موضوع فقط بر جستجوهایی که به زبان انگلیسی و در Google.com انجام میشود، اعمال میگردد.

۲۴ فروردین ۱۳۸۹ ۱۳:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید