صفحه کامپیوتر ما نمایانگر شخصیت ماست

بر پایه پژوهشی که با بودجه مایکروسافت انجام شده، اعلام شد که طرح پس زمینه نمایشگر و چیدمان اجزا روی آن نمایانگر، شخصیت، عادات و رفتار کاربر است.

 

دونا داوسون، متخصص روان شناس در زمینه رفتارشناسی و شخصیت شناسی، برای نمونه مطالعاتی از صفحه نمایشگرهای کارمندان یک اداره استفاده کرده است. وی به دیلی تلگراف گفت که شخصیت ها به چند دسته و شاخه تقسیم می شوند، که می توان از میان آنها به عمومی بودن، منزوی بودن، هدفمند بودن، هنرمند بودن و اجتماعی بودن هر فرد پی برد.

وی همچنین گفت: «میزکارهای ما فضای شخصی ما هستند و اطلاعات دقیقی از خود ما منتقل می کنند.» داوسون همچنین به دیلی تلگراف اعلام کرد که شیوه چیدمان آیکن ها در صفحه نمایشگر، نمایانگر ویژگی های شخصیتی است:

– آیکن هایی که در صفحه پخش اند، نشان می دهند که صاحب آن از عدم تمرکز رنج می برد.

– آیکن های جفت شده در دو طرف صفحه نمایش و به تعداد مساوی نشان می دهد صاحب آن دارای قدرت خوبی در تصمیم گیری در شرایط سخت است.

– صفحه های شلوغ و پر از آیکن نشان می دهد که شخص همه چیز را دم دست نیاز دارد و دوست دارد در زندگی همه چیز تحت کنترلش باشد، اما ممکن است این موضوع به عدم سازماندهی امور وی نیز برگردد.

– صفحه پس زمینه شخصی نشانگر اولویت و دغدغه ذهنی فرد است. معمولا والدین تصویر کودکان را می گذارند یا مسافران تصویر محل های بدیع را در بک گراند خود خواهند داشت. تصویر دوستان، نشان دهنده محبوبیت فرد است.

– صفحه آبی ساده نشاندهنده این است که صاحب کامپیوتر علاقه چندانی به نشان دادن زندگی شخصی خودش ندارد.

صفحه کامپیوتر ما نمایانگر شخصیت ماست

(آبیار)

۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ۱۱:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید