نگاهی به دنیای مجازی و وبلاگ دهکده اینترنتی

دنیایی که امروزه در آن بالغ بر شش میلیارد انسان از نژاد ها و ادیان و ملیت های مختلف زندگی می کنند، اغلب توسط بزرگان و صاحب نظران، دهکده جهانی نام برده شده و مردمان جهان را از افراد این دهکده بزرگ به شمار می آورند.
شبکه گسترده و جهانی اینترنت بی شک یکی از دلایل اصلی این نامگذاری به شمار می رود. همه به خوبی می دانیم که پیش از پدید آمدن و گسترش این چنینی اینترنت، برقراری ارتباط اغلب دشوار و وقت گیر بوده و خود مانعی بر سر راه پیشرفت بوده است.
اما اینترنت که خود یکی از دستاوردهای پیشرفت بشر در زمینه ارتباطات است، این مشکل را نیز از راه به کناری برده تا فارغ از فواصلی که بین انسان ها است، قادر به برقراری ارتباط با سرعت هرچه تمام تر شوند.
رفته رفته و با گذشت زمان امکاناتی که اینترنت در اختیار کاربران قرار دارد، گسترش یافته و آن را تبدیل به محیطی آموزنده و سرگرم کننده کرده است. کاربران قادر هستند که با به وجود آوردن فضاهای مجازی، نوشتار و افکارشان را با دیگر انسان ها به زبان دلخواهشان تقسیم کرده و از افکار و انظار وی نیز جویا و بهره مند شوند.
در این میان یکی از فعال ترین و محبوب ترین فضاهای مجازی وب فارسی، وبلاگ دهکده اینترنتی است که بر روی سرویس دهنده پرشین یلاگ قرار گرفته و چند نوبت در هفته توسط افراد مختلف از اهالی این دهکده به روز شده و توانسته است نظر خواننده های اینترنتی بسیاری را به خود جلب کند.
اهالی و نویسنده های این دهکده که از نقاط مختلف جهان هستند، به گونه ای با این فضای مجازی برخورد کرده اند که گویی این فضا دهکده و خانه ایشان بوده و هر کدام به سهم خود مسئولانه به پویایی این دهکده کوچک کمک کرده اند.
 
http://kashkool3.persianblog.ir

(آبیار)

۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ۱۱:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید