بحران در بازار رایانه‌های‌سرور

 

منبع: http://www.pcworld.com



بررسی‌ها و تحلیل‌های انجام شده نشان داده است که بازار فروش تراشه‌های مورد استفاده در رایانه‌های سرور از رونق افتاده است و کاهش خرید و فروش در این بخش از بازار می‌تواند منجر به کاهش درآمد و در نتیجه رشد نزولی بازار رایانه‌های سرور شود.


این در حالی است که به عقیده کارشناسان، بحران در بازار رایانه‌های خانگی و شخصی پیش از این شرکت‌های تولید کننده تراشه و رایانه را با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو کرده است که مشکل در بازار تراشه‌های سرور نیز به آن اضافه می‌شود.


تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ضعیف شدن بازار رایانه‌های شخصی که با رایانه‌های سرور نیز مرتبط است می‌تواند منجر به کاهش تقاضا از سوی مصرف کنندگان در بازار شود و همچنین به علت ناامن بودن بازار، تولید کنندگان قطعات نیز مجبور به کاهش تولید خواهد شد و بازار بیش از پیش راکد می‌شود.


گفتنی است پیش از این نیز شرکت‌های مطرح تولید کننده قطعات رایانه، ضعیف شدن بازار رایانه‌های شخصی را پیش‌بینی کرده بودند که در آن صحبتی از مشکلات ممکن در بازار رایانه‌های سرور به میان نیامده بود.


این در حالی است که طی سه ماهه دوم سال 2010 میلادی برخی از شرکت‌های بزرگ عرضه کننده قطعات رایانه‌های سرور نظیر Dell و HP به علت تاخیر کاربران در تجهیز سیستم‌های جدید خود و دیر اقدام کردن شرکت‌ها برای به روزرسانی سیستم‌های سرور، با افزایش درآمد نسبی روبرو بودند. با این وجود گفته می‌شود روند کلی بازار رایانه‌های سرور مسیر نزولی را نشان می‌دهد.


گفتنی است در این بین شرکت AMD از تصمیم خود برای طراحی و ساخت پردازنده‌های 8 و 16 هسته که روی رایانه‌های سرور قابل استفاده هستند خبر داده است و پیش‌بینی می‌شود این پردازشگرها بتوانند تا حدی در روند نزولی این بازار تغییر ایجاد کنند.

 


 
۴ مهر ۱۳۸۹ ۱۰:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید