مدل مفهومی گوشی موزیلا معرفی شد

 

منبع: http://www.pcworld.com



بر خلاف انتظار بازار تلفن‌همراه برای معرفی مدل مفهومی گوشی جدید از سوی شرکت‌هایی نظیر گوگل یا اپل، این بار شرکت موزیلا که سازنده مرورگرهای اینترنتی فایرفاکس است مدل مفهومی گوشی جدید خود را به کاربران معرفی کرد. گفتنی است این گوشی توسط بخش Mozilla Labs project که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت موزیلا است طراحی شده است.


این گوشی که با نام Seabird در برخی از پایگاه‌های اینترنتی معرفی شده حاصل تلاش طراحانی است که هدف خود را از طراحی این گوشی عرضه قابلیت‌های زیاد و آسان به کاربران در عین کوچک بودن و ظاهری ساده اعلام کرده‌اند.


به گفته طراحان این گوشی، سازندگان گوشی‌های تلفن‌همراه در این دوره زمانی بیش از هر چیز به پردازنده‌های مورد استفاده در گوشی، قابلیت‌های اتصال به فناوری‌های بی سیم و سیستم عامل‌های مورد استفاده روی گوشی توجه می‌کنند و این در حالی است که برای برخی از کاربران تلفن همراه، کارایی در ورود و دریافت اطلاعات روی تلفن همراه و امکان دسترسی سریع به اطلاعات از طریق گوشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


گفتنی است مدل مفهومی گوشی Seabird که تاکنون یک تصویر ویدیویی سه بعدی و عکس از آن روی پایگاه‌های اینترنتی منتشر شده است دارای دو عدد پروژکتور بسیار کوچک است که زمانی که این گوشی نزدیک به دیوار قرار بگیرد، کاربران می‌توانند از یکی از پروژکتورها برای نمای کوچک و کاربری آسان و نزدیک استفاده کنند و از پروژکتور دیگر برای نمایش صفحه به صورت تمام صفحه و بزرگ روی دیوار استفاده نمایند.


با وجود اینکه مسئولان موزیلا اعلام کردند که فعلا قصد طراحی و ساخت این گوشی را ندارد، اما گفته می‌شود دستیابی به فناوری‌های مورد نیاز برای ساخت این گوشی چندان دور از ذهن نمی‌باشد.
 

۴ مهر ۱۳۸۹ ۱۰:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید