نرم افزار تشخیص چهره روی محصولات اپل

 




اپل یک شرکت سوئدی به نام Polar Rose را که به طور خاص روی نرم افزارهای تشخیص چهره فعالیت می‌کند را از آن خود کرد. گفتنی است خبر مربوط به اقدام اپل برای خرید چنین شرکتی پیش از این منتشر شده بود که تا کنون از سوی مسئولان اپل به تایید نرسیده بود.


گفته می‌شود اپل در نظر دارد نخستین نرم افزار تخصصی تشخیص چهره خود را با نام Faces برای گوشی‌های تلفن همراه خود و همچنین رایانه های قابل حمل عرضه کند و با در دست داشتن فناوری‌های موجود در شرکت  Polar Roseمی‌تواند امکانات بیشتری برای سرویس‌های عکس و فیلم‌برداری خود ارایه کند.


کارشناسان از آغاز فعالیت اپل برای ارتقای قابلیت جست ‌و جوی عکس در گوشی‌های iPhone و همچنین بالابردن کیفیت تماس‌های تصویری و یا حتی قرار دادن سیستم امنیتی تشخیص چهره روی سری جدید گوشی‌های این شرکت خبر می‌دهند.


تاکنون مسئولان این دو شرکت از تایید این خبر خود‌داری کرده‌اند و به گفته یکی از منابع آگاه از شرکت اپل، این شرکت معمولا توضیح خاصی برای رسانه‌ها در رابطه با فعالیت‌های خود و اهداف اپل برای روند فعالیت خود در بازار نمی‌دهد و به طور معمول خرید شرکت‌های کوچک نرم افزاری از سوی اپل در فواصل زمانی نزدیکی صورت می‌گیرد.


گفتنی است شرکت Polar Rose یک شرکت کوچک نرم افزاری است که با راه‌اندازی یک موتور جست و جوی خاص برای تصاویر روی پایگاه اینترنتی فیس بوک و همچنین Flickr توانست نام خود را در این زمینه مطرح کند.
 

۱۱ مهر ۱۳۸۹ ۰۸:۴۴
http://www.pcworld.com |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید