به زودی ۱۶ تخت درمان مادران پر خطر در بیمارستان امام رضا (ع) راه‌اندازی می شود

به زودی ۱۶ تخت درمان مادران پر خطر در بیمارستان امام رضا (ع) راه‌اندازی می شود
 
معاون درمان دانشگاه روز یکشنبه هفدهم آذرماه در جلسه ویدئو کنفرانس شاخص های سلامت نوزادان گفت:به زودی ۱۶ تخت جهت درمان مادران پر خطر در بیمارستان امام رضا (ع) راه‌اندازی خواهد شد‌.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر بهمن روشنی با بیان اینکه در حوزه درمان کلیه اقدامات جهت بهبود وضعیت سلامت مادر و نوزاد بطور مستمر انجام خواهد شد و نظارت و پایش‌های لازم نیر انجام می شود گفت: هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی مرکز استان جهت پذیرش مادران باردار پرخطر از مراکز سطح استان بدون اولویت انجام شده است. 

وی با بیان اینکه ارتقاء بخش‌های نوزادان بیمارستان معتضدی به سطح سه انجام شده و بزودی با ۱۲ تخت راه‌اندازی می‌شود گفت: در تمامی شهرستان‌های استان نیز LDR با تعداد ۳۶ تخت در حال خدمت رسانی به مادران باردار می‌باشد.

معاون درمان دانشگاه همچنین افزود: در راستای برنامه عملیاتی حوزه مامایی کارگاه‌های تخصصی ویژه متخصصین و پزشکان برگزار گردید. 

دکتر روشنی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی احیای ویژه نوزادان برای متخصصین نوزادان و کارگاه HPV برای پرسنل بخش‌های زایمان گفت: تمامی افرادی که در بخش‌های نوزادان فعالیت دارند بایستی دوره تخصصی احیای نوزادان را گذرانده باشند.
دکتر مرادی رئیس دانشگاه نیز یکی از شاخص‌های بهداشتی را میزان مرگ و میر مادر و نوزاد دانست و گفت: با توجه به شرایط موجود استان پس از برگزاری جلسات لازم و انجام آموزش‌‌های دوره ای، تمام تلاشمان را خواهیم کرد که در راستای ارتقاء سلامت مادر و نوزاد گام برداریم.
 
وی اظهار داشت: با حمایت‌های انجام شده معاونت محترم درمان وزارت اقدامات لازم جهت توسعه و ارتقاء بخش ویژه نوزادان بیمارستان معتضدی انجام شده و بزودی این بخش راه‌اندازی خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه همچنین افزود: با پیگیری‌های انجام شده دوره فلوشیپ نوزادان در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه‌اندازی خواهَد شد.
 
گفتنی است این جلسه بصورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست دانشگاه، معاونین و کارشناسان امور درمان و بهداشتی با مدیران این حوزه ها در وزارت بهداشت برگزار گردید.
 
 
۱۸ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید