گوگل به همه هکرهای سرشناس دنیا دست دوستی داد

 
 


شرکت گوگل از هکرهای سرشناس دنیا دعوت کرده است تا با شرکت در یک گردهمایی، ضمن دسترسی به ابزارها و برنامه‌ اصلی Google.com، YouTube.com، Blogger.com و Orkut.com، مشکلات امنیتی مرورگر اینترنتی Google Chrome را بررسی کرده و آن‌ها را برطرف کنند.


این دعوت‌نامه همگانیِ گوگل فرصت مناسبی محسوب می‌شود تا طی آن هکرها و مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای اینترنتی به منابع با ارزش گوگل دسترسی داشته باشند و بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.


شرکت گوگل در راستای انتشار این دعوتنامه در وبلاگ رسمی خود نوشت: « این روزها گزارش‌های با ارزش فراوانی را از جانب کارشناسان و متخصصان امنیتی دریافت می‌کنیم. هم‌اکنون در تلاشیم با یکی کردن فعالیت‌های این افراد، مرورگر اینترنتی Chrome را برای تمامی کاربران ایمن کنیم».


در دنیای رایانه‌های شخصی هر کاربر به راحتی می‌تواند با کمی بررسی نقاط آسیب‌پذیر انواع نرم‌افزارها و ابزارهای موجود را شناسایی کند.


 در شرایطی که تولیدکنندگان نرم‌افزار هیچ قراردادی را برای پشتیبانی و تکمیل محصول خود با کاربران امضا نمی‌کنند، وجود این نقاط آسیب‌پذیر می‌تواند مشکلات فراوانی را برای کاربران به وجود آورد.


البته شرکت گوگل اعلام کرده است که هکرها و کارشناسان امنیتی به تمامی اطلاعاتی که می‌خواهند دسترسی نخواهند داشت و گوگل تنها اطلاعات کاربردی و مورد نیاز آن‌ها را ارایه می‌دهد.
 

 


 
۱۸ آبان ۱۳۸۹ ۰۹:۳۰
http://www.pcworld.com |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید