ابهام در سرانجام معامله خرید مک­آفی توسط اینتل

 کمیسیون اروپا گفته است استفاده از فناوری­های امنیتی مک­آفی در تراشه­های اینتل ممکن است به انحصارطلبی منجر شده و فضا را بر رقبای مک­آفی تنگ نماید.

 clip_image002

مشورت (شرکت مهندسی شبکه و راهبری تحقیقات همکاران سیستم) – چندی پیش شرکت اینتل غول تراشه­ساز جهان به منظور ارتقاء سطح امنیت محصولات خود و مقابله با تهدیدات نرم­افزاری، در یک معامله تاریخی شرکت مک­آفی را خریداری نمود.

به گزارش مشورت به نقل از وی­تری، مقامات اروپایی با ابراز نگرانی از تمامیت­خواهی تجاری اینتل، بر این باورند که این معامله 7/7 میلیارد دلاری ممکن است قانون ضدانحصارگرایی را زیر پا بگذارد.

بر اساس این گزارش به نظر می­رسد تمایل اینتل بر استفاده از فناوری مک­آفی در معماری تراشه­های خود، ممکن است فضا را بر رقبای این شرکت تنگ کند و همین موضوع دلیل اصلی نگرانی مسئولین اروپایی اعلام شده است.

در همین راستا کمیسیون اروپایی ضدانحصارطلبی چندین پرسش­نامه برای شرکت­های امنیتی رقیب مک­آفی ارسال کرده و نظرات آنها را در این خصوص جویا شده است.

این در حالی است که کوین سلرز یکی از مدیران ارشد اینتل با جانبداری از این معامله، ترکیب مک­آفی و اینتل را موجب تحرک حوزه امنیت دانسته است.

گفتنی است اندکی پس از انتشار خبر این معامله که گارتنر آن را یک شگفتی دانست، شرکت­های امنیتی نظیر سیمانتک، کاسپرسکی، ترند میکرو و پاندا با استقبال از آن، چنین معامله­ای را نشان­دهنده اهمیت بالای امنیت IT در صنعت رایانه دانستند.

عکس: ivory.vnunet.com

 

 

۳۰ آذر ۱۳۸۹ ۰۸:۵۹
مشورت (شرکت مهندسی شبکه و راهبری تحقیقات همکاران سیستم) |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید