انتخاب Windows Azure مایکروسافت به‌عنوان سریع‌ترین پلتفورم اینترنتی دنیا

 



 سیستم‌عامل Windows Azure مایکروسافت موفق شد در زمینه سریع‌ترین ابزارها و برنامه‌های مبتنی بر فضای پردازش ابری(Cloud Computing) عنوان نخست را به خود اختصاص دهد.

طبق این بررسی Azure مایکروسافت در بخش ابزار تجارت الکترونیکی خود مبتنی بر استانداردهای تعریف شده، در مقایسه با دیگر ابزارهای موجود در بازار طی کوتاه‌ترین زمان به درخواست کاربران پاسخ می‌دهد. البته باید توجه داشت که زمان پاسخ‌دهی پلتفورم‌هایی که کندتر از Azure بوده‌اند تنها چند ثانیه کمتر بوده است.

این نخستین باری است که پلتفورم‌های اینترنتی ساخته شده در شرکت‌های نرم‌افزارهای مختلف با یکدیگر مورد مقایسه قرار می‌گیرند تا بر اساس آن سریع‌تر ابزار موجود در بازار برگزیده شود.

دومین پلتفورم اینترنتی سریع مبتنی بر فضای پردازش ابری سیستم App Engine گوگل بود که پس از آن GoGrid، Amazon EC2 و Rackspace قرار گرفتند. این مقایسه توسط ابزار CloudSleuth وابسته به شرکت Compuware انجام شد. پنج ابزار اینترنتی سریعی که در این بررسی شرکت کردند در کمتر از 8/0 ثانیه به درخواست کاربر پاسخ می‌دادند.

در این تحقیق زمان صرف شده در هر یک از پلتفورم‌های مذکور برای باز شدن دو صفحه‌ اینترنتی محاسبه شد که صفحه اول متن با تصاویر کوچک را شامل می‌شد و در صفحه دوم تصاویر بزرگ با حجم بالا قرار گرفته بود. پایگاه داده اینترنتی سیستم‌عامل Windows Azure مایکروسافت که در شیکاگو آمریکا واقع شده است توانست این دو صفحه را در 142/10 ثانیه باز کند. این زمان برای پلتفورم GoGrid نیز 468/10 ثانیه محاسبه شد. سیستم EC2 آمازون و Rackspace نیز به‌ترتیب صفحات مذکور را در 942/10 و 999/10 ثانیه باز کردند.

informationweek
 

۱۷ اسفند ۱۳۸۹ ۰۹:۰۶
همکاران سیستم |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید