وب معنایی؛ نسـل بعـدی شبکـه جهـانـی وب

وب معنایی نسل بعدی شبکه جهانی وب است. برخی به آن وب 3 می‌گویند و عده‌ای آن را "وب زبان طبیعی" می‌نامند.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات یران،از سایت ایسنا، در ادامه مطلب وبلاگی به نشانی http://prblog.blogfa.com به نقل از «ایمی‌وب» آمده است: وب معنایی به دستگاه‌ها امکان می‌دهد بدون مداخله محسوس انسان، باهمدیگر در ارتباط باشند. در سال 1999 تیم برنرز لی، یکی از مخترعان اینترنت، وب معنایی را اینگونه تعریف کرد: "من آرزوی وبی را دارم که در آن کامپیوترها قادرند کلیه اطلاعات موجود در وب را تحلیل کنند؛ از محتوا و لینک‌ها گرفته تا تعاملات بین انسان‌ها.
وب معنایی که باید این رویا را محقق کند، هنوز ظهور نیافته، ولی وقتی ظهور یابد، مکانیسم‌های روزمره تجارت، دیوان سالاری و زندگی روزمره ما توسط ماشین‌هایی صورت خواهد گرفت که با ماشینهای دیگر صحبت می‌کنند. "مباشران هوشمندی" که سال‌هاست نویدش داده شده، سرانجام از راه خواهد رسید."
در ادامه این یاداشت همچنین آمده است: بلاگ (مخفف وبلاگ) راه آسانی برای نشر محتواست. نرم افزار بلاگ به شما امکان می‌دهد تا محتوای تازه را در اینترنت منتشر و تمام محتوای قدیمی ‌خود را بایگانی کنید. بلاگ‌ها مرتبا بهنگام می‌شوند و به عنوان فضایی شخصی برای انعکاس ایدئولوژی خاص یا باورهای نویسنده به کار رفته‌اند. بلاگ‌ها معمولا خوراک یا فید آر اس اس دارند تا دیگران بتوانند مشترک محتوای آن شوند و درباره مطالب تازه آگاه شوند.

۱۰ تیر ۱۳۸۸ ۰۸:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید